Kalla samtal - Grundkurs

Kalla samtal - Grundkurs

Sälj och marknad | 1 timme och 16 minuter

Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning

Beskrivning

Förbättra dina kalla samtalstekniker med vår utbildning online. Få en fördel i ditt jobb och börja lära dig idag.

Många tycker att kalla samtal är svåra. Varför blir relationen annorlunda när vi blandar in pengar? Varför är det jobbigt att ringa och presentera sin möjlighet? Lär dig hur du blir bekväm med att ta kalla samtal oavsett om det handlar om att göra affärer vid det första samtalet eller att boka ett möte - det är i princip samma kunskap som du kommer ha stor nytta av i livet.

Relevanta nyckelord:Samtalsmetodik, Kommunikation, Konflikthantering, Kalla samtal, Service, Kundbemötande, Stresshantering, Coaching

Uppdaterad/Granskad: 2024-02-22

Innehåll

  • Innan samtal
  • Vem är du?
  • Vem är kunden?
  • Vad vill kunden höra?
  • Varför är aktivitet viktigt?
  • Mäta nyckeltal
  • Skruva i processen
  • Varför är det läskigt att ringa?
  • Jobba smart
  • Värm upp kunden
  • PEFNA
  • Avslut eller motargument
  • Vilka nej är okej?

Delmoment

0. Introduktion till kursen Kalla samtal

Utbildare Rasmus Biasi presenterar kursens innehåll och upplägg.

Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 16 minuter)

1. Innan samtal

I delmomentet går Rasmus igenom vad du bör göra innan samtalet.

Utbildare: Rasmus Biasi
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 16 minuter)

2. Vem är du?

I delmomentet uppmanar Rasmus dig att reflektera över vad som gör dig till en unik människa.

Utbildare: Rasmus Biasi
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 16 minuter)

3. Vem är kunden?

I delmomentet uppmanar Rasmus dig att reflektera över vem kunden är ur ett företagsperspektiv.

Utbildare: Rasmus Biasi
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 16 minuter)

4. Vad vill kunden höra?

I delmomentet lyfter Rasmus fram vad kunden vill höra.

Utbildare: Rasmus Biasi
Längd: 9 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 16 minuter)

5. Varför är aktivitet viktigt?Prova!

I delmomentet förklarar Rasmus varför aktivitet är viktigt i processen.

Utbildare: Rasmus Biasi
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 16 minuter)

6. Mäta nyckeltal

I delmomentet visar Rasmus hur du mäter nyckeltal.

Utbildare: Rasmus Biasi
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 16 minuter)

7. Skruva i processen

I delmomentet förklarar Rasmus hur du skruvar i processen.

Utbildare: Rasmus Biasi
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 16 minuter)

8. Varför är det läskigt att ringa?

I delmomentet berör Rasmus varför det kan kännas läskigt att ringa kalla samtal.

Utbildare: Rasmus Biasi
Längd: 12 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 16 minuter)

9. Jobba smart

I delmomentet delar Rasmus med sig av råd kring att jobba smart.

Utbildare: Rasmus Biasi
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 16 minuter)

10. Värm upp kunden

I delmomentet delar Rasmus med sig av tips för att värma upp kunden.

Utbildare: Rasmus Biasi
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 16 minuter)

11. PEFNA

I delmomentet förklarar Rasmus problem, egenskap, fördel, nytta och accept.

Utbildare: Rasmus Biasi
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 16 minuter)

12. Avslut eller motargument

I delmomentet förklarar Rasmus varför han inte rekommenderar avslutstekniker.

Utbildare: Rasmus Biasi
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 16 minuter)

13. Vilka nej är okej?

I det avslutande delmomentet tar utbildaren upp vilka skäl som kan finnas att säga nej.

Utbildare: Rasmus Biasi
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 16 minuter)

Kursmaterial

Det finns inget kursmaterial till denna utbildning.

Anteckningar

För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.


Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.



Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Kalla samtal - Grundkurs och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Kalla samtal - Grundkurs måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Kalla samtal - Grundkurs 911 1 2370

Kontakt