Sälj och marknad | 1 timme och 27 minuter
Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning
Förbättra din karriär som Account Manager med en online utbildning från oss. Vi erbjuder kompetensutveckling inom försäljning, ledarskap och strategiskt tänkande. Börja idag!
I rollen som Account Manager har storkundssäljaren ansvar för viktiga kunder. Förmågan att bygga relation och sätta sig in i kundens affärsmässiga situation är avgörande för att lyckas utveckla ett storkundskonto.
Utbildningen Account Manager utbildar dig i hur en Account Manager arbetar framgångsrikt och ger perspektiv på begrepp som KAM, storkundssäljare och fältsäljare. Som Account Manager är du en viktig medarbetare inte bara för den egna organisationen utan även för kunden. Account Manager är en yrkesutbildning för dig som är ny som account manager och för dig som har flera års erfarenhet av rollen är kursen lämplig för att identifiera nya utvecklingsvägar och nya kunskaper för att bli mer framgångsrik.
Relevanta nyckelord: Försäljning, kundrelationer, nyckelkunder, affärsutveckling, kundservice, marknadsföring, förhandling, CRM
Uppdaterad/Granskad: 2021-11-19
Utbildare Björn Strid presenterar kursens innehåll och upplägg.
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)Björn inleder med att lära ut hur en Account Manager ska och inte ska jobba.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 9 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)
I delmomentet får du lära dig hur du framgångsrikt bemöter olika personlighetstyper och hur du kan anpassa din stil till motparten för att få bättre genomslag i kommunikationen.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 9 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)
I delmomentet får du lära dig vad som bör ske första veckan som Account Manager och hur du som ny Account Manager kan förbättra dina förutsättningar om introduktionen inte är välplanerad.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)
Det här delmomentet behandlar andra arbetsveckan som Account Manager, då du kan förvänta dig att det börjar lämnas över kunder till dig.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)
Det här delmomentet behandlar tredje veckan som Account Manager, då du genomför egna kundmöten.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 9 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)
Det här delmomentet visar hur dina kundkontakter utökas under fjärde veckan.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)
I delmomentet går Björn igenom vad du bör ha lärt dig under den här tiden på företaget.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)
Björn tar upp vad du under den här tiden har blivit bättre på och mer medveten om.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)
I det här delmomentet går Björn igenom vad du bör kunna när du har varit verksam på företaget i ett halvår.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)
Det här delmomentet behandlar vilka kunskaper och ansvarsområden som bör ha utökats under ditt första år som Account Manager.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)
Delmomentet handlar om vilka möjligheter du har att utveckla och påverka företaget nu när du är en etablerad Account Manager.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)
I delmomentet får du råd kring vad du kan tänka på att utveckla under ditt tredje år som Account Manager.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)
I det här delmomentet ger utbildaren exempel på hur du kan gå vidare till en ny roll.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)
I det avslutande delmomentet summerar utbildaren kursen.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 27 minuter)
För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
Strid & Co är ett utbildningsföretag grundat av Björn Strid som är en av Sveriges genom tiderna bästa fältsäljare och KAM-säljare. Utbildningsföretaget fokuserar på värdeskapande relationsskapande försäljning som är lönsam. Hjärtat är i centrum och viljan att göra kundens verksamhet bättre genomsyrar alla utbildningar. Strid & Co är ofta underleverantör av utbildning när landets mer välrenommerade utbildningsföretag arrangerar säljutbildningar.
Björn Strid är säljcoach och ICC-certifierad coach och mannen som sprängt fler säljrekord än som finns. På de flesta arbetsplatser som Björn har jobbat på har företaget tvingats skapa fler säljrekord då han redan har slagit alla rekord. Som ungdom sprängde han alla gränser för hur mycket som gick att sälja inom Hemglass med över 140 000 avslut.
Idag är han en legend som Hemglass ständigt återkommer till. Björn har därefter arbetat som KAM och flera gånger femfaldigat omsättningen för riktigt stora bolag, ibland själv, ibland i små team med andra. En liten del av Björns säljtrackrecord:
• Swiss Post – Björn sålde för 400 % mer än snittsäljaren och det med en högre marginal
• TNT – Björn drog in 150 nya logistikkunder på två år med hög marginal och blev bäst av samtliga 100 internationella postsäljare i Europa
Björn klär av rädslor kring försäljning och lär seniora säljare att på djupet förstå hur de kan skapa värde för kunden. Han är bekymrad över hur dåliga säljare det finns i vårt land och förtvivlad över kvaliteten på de flesta säljutbildningar som finns. Han är genuint rädd för hur svenska bolag framöver ska kunna klara sin existens och få ut sina erbjudanden. Därför har han valt att höja ribban och försöker aktivt göra Sverige lite vassare genom betydligt bättre säljutbildningar.
Läs merDöljUtbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Utbildningen Account Manager har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Account Manager och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Account Manager måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Account Manager måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in