Service | Sälj och marknad | 53 minuter
Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning
Lär dig de senaste teknikerna och strategierna för att förbättra ditt företags kundservice med vår online utbildning. Få en bättre kundupplevelse och öka dina försäljningsmöjligheter idag.
Kundservice och merförsäljning är en utbildning för dig som arbetar i butik, där du får lära dig om professionellt kundbemötande från det att kunden kliver in i butiken. Utbildningen visar hur du får kunden att känna sig välkommen och hur du bör bemöta olika kundkategorier och grundpersonligheter.
Du får lära dig att arbeta med behovsanalys för att förstå och kunna hjälpa kunden, att skapa mervärde för kunden och om vilka avslutstekniker du bör använda dig av. Utbildningen tar även upp en undersökning om skillnaden mellan vad butikspersonal tror att kunderna anser är bra service och vad kunderna faktiskt tycker.
Relevanta nyckelord:Kundservice, Säljteknik, Kundrelationer, Retorik, Empati, Försäljningsteknik, Mersäljning, Kundvård
Uppdaterad/Granskad 2022-11-11
Utbildare Peter Paunovic presenterar kursens innehåll och upplägg samt går direkt in på bemötande som ökar kundnöjdheten, kundlojaliteten och försäljningen.
Under extramaterial finner du utbildarens PDF.
Utbildare: Peter Paunovic
Längd: 11 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I delmomentet går Peter igenom hur du säkerställer att kundens behov överensstämmer med det som du erbjuder.
Utbildare: Peter Paunovic
Längd: 13 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I delmomentet förklarar Peter skillnaden mellan merförsäljning och överförsäljning.
Utbildare: Peter Paunovic
Längd: 11 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I delmomentet delar Peter med sig av avslutstekniker.
Utbildare: Peter Paunovic
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I det avslutande delmomentet får du lära dig att förstå och hantera tre sorters kundkategorier och fyra grundpersonligheter.
Utbildare: Peter Paunovic
Längd: 11 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
Det finns inget kursmaterial till denna utbildning.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
Novus Kunskap grundades för att öka kunskapen om försäljning och service. Grundare är Peter Paunovic som har ett förflutet som en av Sveriges mest framgångsrika säljare. Samtliga utbildare har själva mångårig erfarenhet av exceptionellt framgångsrik försäljning. För den breda massan är Novus Kunskap främst känt för sin säljskola som följts av tusentals människor.
Ett utbildningsföretag som bara har utbildare som vet hur man lyckas.
Peter Paunovic är Sveriges mest framgångsrika medieförsäljare och troligen även vår främsta telefonförsäljare någonsin. Peter har framgångsrikt sålt annonser åt olika företag. Som säljare på tidningen Metro sålde han under sitt första år för en halv miljon kronor. Två år senare, 2005, sålde han för 72 miljoner kronor per år vilket motsvarade 10 procent av Metros omsättning.
Idag driver Peter Novus Kunskap, som är specialiserat på att utbilda och coacha företag till att bli bättre inom försäljning och service. Peter har vunnit många priser för sin framgångsrika försäljning. 2005 blev han vald till bästa säljare av en mediebranschaktör och av Kinnevik utsågs han till världens bästa Metro-säljare.
När Peter inte hjälper företag att öka sin försäljning delar han sin tid mellan att driva PSP Media och att författa böcker om försäljning. Han har bland annat skrivit bestsellern Bestseller som handlar om försäljningens best practices.
Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Utbildningen Kundservice och merförsäljning har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Kundservice och merförsäljning och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Kundservice och merförsäljning måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Kundservice och merförsäljning måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in